Sezení u počítače a používání telefonu je pro spoustu z nás každodenní chléb. Krátíme si tak volné chvíle, sledujeme světové dění, či nakupujeme v online obchodech. Praktičnost, rychlost a samozřejmost připojení nám dávají nekonečné možnosti zábavy. O co nám ale naděluje wifi více zážitků, o to méně si přestáváme všímat volání našeho těla po odpočinku, především krční páteře, která při těchto činnostech trpí nejvíce.

Jak je to možné?

Tělo není uzpůsobeno tomu, aby hlava směřovala dolů dlouhodobě, a právě onen sklon a váha vaší hlavy, namáhá nadměrně krční obratle. Tedy hledíme-li rovně před sebe, má naše hlava přibližně něco kolem 5ti kilogramů hmotnosti, působí rovnoměrně na krční páteř. Při mírném ohnutí hlavy, řekněme 15ti stupňů, se zvýší tah a krční páteří je pociťována váha 12 kilogramů. Jenže my jdeme ještě dál a při velmi oblíbené pozici, kdy držíme telefon v klíně, s propadlým hrudníkem a vyhrbenými zády, jde váha hlavy na neuvěřitelných 27 kg. Příznakem pak jsou migrény, přetížení krční páteře, zatuhlost ramen, bolesti za očima a ukládání tukové vrstvy kolem 3. obratle.

Co s tím?

V prvé řadě se musíte naučit méně destruktivnímu držení telefonu. Měli byste se do něj dívat s hlavou vzpřímenou a mít jej tak přímo před očima, což není samozřejmě jednoduché a pocitově se nám, především zpočátku, nemusí zdát tato poloha komfortní. Mysleme však na to, že jde o naše zdraví. Hned v další řadě si překontrolujte vaši pozici u počítače a případně upravte sezení tak, abyste měli vrchní hranu obrazovky v úrovni očí. A pokud i zapracujete na svém umění psát „všemi deseti“, eliminujete tendence klopit svůj zrak ke klávesnici, díky čemuž své krční páteři ulevíte také.

A jdeme na věc

Na internetu najdete bezpočet protahovacích cviků. Dejte však pozor na ty kroutící. Zejména, pokud již nějaké problémy s krční páteří máte.

Jedním z cviků, které se vyplatí pravidelně vykonávat, vsedě, či vestoje, si hned teď zkuste provést.

Narovnejte se, ramena zatlačte dozadu a dolů a představte si, že vám někdo táhne hlavu za týlní část vzhůru, zatímco nos klesá dolů. Ale pozor, nepředklánějte se a nejděte do křeče. Vydržte tak 30 sekund, nezapomeňte na pravidelné dýchání, a poté se uvolněte. Po uvolnění proveďte cvik ještě jednou. Tímto způsobem krásně napřímíte krční páteř a uvolníte svaly.

Na závěr promasírujte zadní část krku jednou rukou tak, že prsty budete mít v opozici s dlaní, uchopte kůži a několikrát zmáčkněte a zatahejte.

A v neposlední řadě nezapomínejte na tolik prospěšné masáže provedené profesionály. Využít můžete různé antistresové masáže či relaxační masáže. Pokud jste dobrodružné povahy, rádi zkoušíte nové věci a objevujete nové a netradiční prožitky a zážitky, můžete zkusit i jinou variantu, kterou může být třeba tantrická masáž, kterou si zajistíte nejen uvolnění, ale i nový netradiční zážitek.

Předchozí článekPráce v papírenském průmyslu s sebou přináší závažnější zdravotní rizika než jen pořezání prstu
Další článek5 tipů, jak se zbavit akné