Při cvičení se možná dopouštíte chyb, které nejen zpomalují váš pokrok, ale také vám hrozí, že si způsobíte zranění. Eliminovat chyby co nejdříve je tedy zásadní, abyste se mohli plně soustředit na dobrý pocit z posilování a zároveň viděli výsledky.

Nesprávné provádění cviků

Asi není překvapující, že nesprávný postoj a držení těla při cvičení je jedna z nejčastějších fitness chyb. Efektivita cviku je tak výrazně snížena a také si můžete natáhnout svaly nebo si způsobit ještě horší zranění.

Jednou z takových chyb je, když posilujete svaly na břiše, ale přitom si zbytečně namáháte krk. Nebo když při klikách vyklenujete záda.

Proto je vhodné jako začátečník začít cvičit v posilovně nebo s osobním trenérem, abyste měli někoho, kdo vaše chyby opraví.

Nedostatek odpočinku pro svaly

Další fitness chybou je posilování stále stejných svalů. Stejně jako si potřebujete odpočinout po náročném týdnu v práci, i vaše svaly potřebují čas k regeneraci.

Podle Harvard Health potřebují svaly odpočívat po posilování aspoň 48 hodin. Podle článku ve Forbes je důležité si kromě dnů, kdy chodíte do posilovny také stanovit dny oddechu (zajděte si třeba do wellnessu), jinak vám hrozí, že se při cvičení zraníte.

Opakování stále stejného cvičení

Důslednost je u cvičení důležitá, není však dobré zůstávat jen u jednoho typu cvičení. Po čase se totiž může stát, že se pro vás rutina stane příliš snadnou, a tím ztratíte nejen nadšení ze cvičení, ale zároveň se nebudete posouvat k vašemu cíli, ať už je to hubnutí nebo vybudování svalové hmoty.

Abyste dosáhli kýžených výsledků a obecně zlepšili svou výdrž, je důležité věnovat se několika typům cvičení.

Ačkoliv například preferujete kardio trénink, zkuste se zaměřit stejně tak na silový trénink. Podle mayoclinic.org utváří svalovou hmotu, posiluje vaše kosti, a dokonce může i zrychlit metabolismus.

U cvičení je vždy dobré promyslet si, čeho chcete dosáhnout. Zhubnout, nabrat svalovou hmotu nebo být jednoduše zdravější? Jasný cíl vám pomůže zvolit ty správné cviky, a hlavně si snadněji udržíte motivaci.

Předchozí článekCo by nemělo chybět v domácí kardio zóně?
Další článekZaměřeno na ryby: Jak vybrat to nejlepší pro svůj žaludek i peněženku?