Z údajů ministerstva zemědělství vyplývá, že průměrný Čech sní asi 5,5 kilogramů rybího masa za rok, přičemž sousední státy sní až trojnásobné množství, ty přímořské dokonce sedminásobné. Ryby jsou přitom cennými zdroji bílkovin, minerálů i omega 3 mastných kyselin. Jak tedy změnit statistiku a začlenit ryby do běžného jídelníčku?

Naučte se vybírat chlazené ryby

Dát si v našich podmínkách kvalitní chlazenou mořskou rybu může být trochu oříšek, nicméně pokud se díváte na ty správné parametry, neuděláte chybu. Že je ryba skutečně čerstvá poznáte podle čirých, jasných a vypouklých očí, lesklé kůže a jasně červených žaber. Pokud rybě chybí něco z tohoto výčtu nebo nelibě zapáchá, jděte od pultu rychle pryč.

Poznejte výhody mražených ryb

Pokud si ve výběru chlazených ryb příliš nevěříte nebo nemáte v okolí ideální zdroj, vsaďte na regál mražených ryb. I když se zdá, že už je vyhráno a není potřeba se výběrem dále zabývat, není tomu tak. I zde platí, že je potřeba dát si na čas s výběrem.

Nejlepší mražená ryba, kterou můžete dostat na svůj stůl, je ta s označením seafrozen. Jedná se o rybu, která byla naporcovaná a zmražená přímo na lodi. Oproti tomu ryby s označením double-frozen jsou ty, které byly po zmrazení na lodi rozmrazeny, zpracovány, ošetřeny pro čerstvější vzhled a znovu zmrazeny.

Proto je důležitým parametrem i složení výrobku. Mohlo by se totiž stát, že ryba bude obsahovat zbytečně velké množství vody. Ta výrobku dodává vyšší hmotnost (a další zbytečné doplňující látky), což znamená, že u pokladny zaplatíte víc než je ve skutečnosti nutné.

I když jsou ryby zdravé, na talířích Čechů se stále příliš neobjevují. Udělejte této situaci ve své domácnosti přítrž a zařazujte ryby do svého jídelníčku, například filety lososa. Jistě tím prospějete svému zdraví.

Předchozí článekDěláte tyto chyby při cvičení?
Další článekŠpanělská vína dobývají svět