Například ve známé přepravní společnosti PPL je podle opakovaných vyjádření pracovníků běžnou praxí, že si kurýři mohou zvolit, zda příjemci balíku před doručením zavolají, nebo zazvoní na zvonek. Většinou si vyberou variantu první, a pokud člověk telefon nezvedne, má prostě smůlu: kurýr na nic víc nečeká a odjede. Balík následně vezme a uloží ho v nejbližší výdejně, kde je možné si ho vyzvednout do 7 dnů, podobně jako na poště

V logistice a dopravě přitom více než kde jinde platí známe pravidlo, že: Čas jsou peníze. Některé přepravní společnosti se snaží svoje kurýry motivovat, aby pro doručení zásilky udělali maximum. Řada přepravních společností za problém s doručením poskytuje kompenzaci například ve formě poukazu na jedno doručení zdarma. Kurýrní společnost si proto vybírejte na základě dobrých zkušeností a referencí na internetu.

Recenze firem na internetu jsou oblíbené

Pozitivní i negativní recenze můžete snadno přidat na hodnotícím portálu Aplikant.cz. Sdílet zde můžete svoje zkušenosti a názory s ostatními uživateli. Portál provozuje známý E-commerce developer, společnost 123jobs Media s.r.o., v portfoliu této internetové společnosti najdete mimo hodnotících aplikací i vyhledavače práce a pracovní portály.

Řidič co ani nevystoupí z dodávky

Přepravní společnosti včetně pošťáků zdůrazňují, že musí rozvážet velké množství balíků a na jakékoliv prodlevy jednoduše nemají čas. Logistika má ovšem své limity, ať už v systémových, procesních nebo technických opatřeních. Do nich navíc zasahují další faktory včetně toho lidského.

Velmi často se u e-shopů i přepravců jedná o problém s kapacitou. Velké množství z nich je aktuálně na dvojnásobku běžných kapacit. Některé logistické firmy jsou v důsledku nuceny omezovat kapacity příjmu zásilek. Problémy mají i některé e-shopy, jejichž expediční kapacity jsou vyčerpány. Nejrušnějším obdobím pro ně bývá čas kolem vánočních svátku nebo sezonních výprodejů.

Pošťáci i kurýrní společnosti v posledních dnech dopravují rekordní množství balíčků. Situace, kdy lidé čekají doma na svou zásilku, kterou mají dostat do ruky a přesto se pošťák či kurýr neobjeví v ohlášený čas, se stává čím dál běžnější. Zákazníci – hodnocení firem – jsou poté nuceni vydat se pro balíček na poštu či výdejní místo dané přepravní společnosti i přesto, že ho očekávali doma.

Předchozí článekUvařte hostům španělské pokrmy z pravých španělských surovin
Další článekJak se daní přivýdělek z dohody o provedení práce v roce 2021 radí Jobsi.cz