Ráno vstáváte a jste možná ještě unavenější, než když jste šli spát. Kruhy pod očima už ani nejdou pořádně zamaskovat a zíváte snad každých deset minut? Pak je nejvyšší čas zamyslet se nad kvalitou svého spánku. Podívejte se na sedm zaručených tipů, jak ho zlepšit!

Větrejte a chlaďte

Místnost ve které spíte minimálně 30 minut před spaním pořádně vyvětrejte. Jednorázové větrání za pomoci otevřeného okna a pořádného průvanu vám stačí po dobu pěti minut. Před větráním už si připravte polštář a peřinu – polštář naklepejte, peřinu načechrejte. Hezky je tak provětráte! Místnost na spaní by také měla být chladnější, než zbytek místností v bytě, alespoň o 2 stupně.

Spěte ve tmě

Spaní ve tmě je pro kvalitní spánek jedna z opravdu klíčových věcí, protože se při něm v těle produkuje melatonin. Melatonin je hormon, který je přezdívaný „hormonem spánku“. Vědecké výzkumy mluví jasně – čím lépe zatemněná místnost, tím větší produkce melatoninu. A proč je pro vás důležitý? Je zodpovědný za váš správný biorytmus, s jeho dostatkem lépe spíte a také kvalitněji bdíte! Podpořit ho můžete také vitamínem B6, který jeho produkci skvěle podpoří. Takže – nakupte do ložnice zatemňovací závěsy, masku na oči a vyrazte na pořádný lov melatoninu!

Večeřte do polosyta

S plným žaludkem se zkrátka spát nechodí! Poslední jídlo si dejte minimálně 2 hodiny před spaním, v případě, že je to lehká večeře. Od těžších jídel odsuňte spánek klidně i o čtyři hodiny. Před spaním se také vyhněte alkoholu, který vám dobrý spánek rozhodně nezaručí. Poslední sklenku vína si dovolte právě k večeři a pak své tělo pořádně zalévejte vodou.

Nastavte si kulturu spánku

Krásné a příjemné povlečení, pohodlné pyžamo. I to patří ke správné kultuře spánku. A samozřejmě také to, co vše děláte před tím, než do postele odcházíte. Odlíčit se, umýt se, vyčistit zuby, namazat se oblíbeným krémem, dopřát si automasáž rukou a chodidel. Zkrátka a dobře, cokoli, co má na vás uvolňující vliv zařaďte do své večerní rutiny.

Žádné digitální technologie v ložnici

Nechte svou ložnici jako takovou svatyni, ve které nebudete mít žádné elektronické přístroje. Samozřejmě je řeč hlavně o mobilním telefonu, ale dobrou službu vám tam neudělá ani televize. Zkrátka a dobře – minimalizujte okolo sebe veškeré rušivé vlivy.

Pozor na to, co před spaním děláte

Minimálně hodinu před spaním se vyhýbejte modrému světlu z digitálních přístrojů, nevykonávejte žádnou velkou fyzickou aktivitu. Ideální aktivity jsou ty, které vás uklidní a zpomalí. Začleňte do svého večerního rituálu procházky, čtení knih nebo třeba antistresové omalovánky.

Jóga jako pomocník

Jógové cvičení před spaním vás skvěle naladí a celkově zklidní. Hluboké dýchání a pomalé protahovaní můžete dělat i přímo v posteli, těsně před spaním. 

Předchozí článekKolem ocelových kol existuje spousta mýtů – je nejvyšší čas je vyvrátit!
Další článekVyměňte přecpané kapsy například za elegantní pánskou tašku přes rameno