Balanční podložky jsou cvičební pomůcky určené k procvičování celého těla. Vyrábí se jich mnoho druhů a forem, určených na procvičení různých tělesných částí. Slouží nejen ke cvičení, ale i k pohybové masáži bolavých zad a svalů.

Co to je

Jsou to pevné gumové polštářky převážně kulatého tvaru nafouklé vzduchem. Mají drobné štětinky nebo elipsovité pruhy, které při cvičení zabraňují uklouznutí, ale slouží i k masírování a tlačení na akupresurní body v těle. V jejich výbavě je pumpička, kterou můžete balanční podložku nafouknout podle svých potřeb.

Obsah obrázku zelená, žena, vsedě, stůl

Popis byl vytvořen automaticky

Pro koho jsou

Balanční podložky využijí sportovci, kteří chtějí doplnit cvičení na těžkých nástrojích a dotvarovat si postavu. Výhodou je, že balanční podložka je lehká a snadno přenosná, takže je možné brát ji sebou kdekoliv i do míst, kde není dostupná posilovna.

Slouží také těm, kteří procházejí rehabilitačním cvičením, používá se běžně i v rehabilitačních centrech a k fyzioterapii.

Při sedavém zaměstnání v kancelářích nebo při sezení u počítače doma. Balanční podložka působí příznivě na zádové svalstvo a namáhanou páteř při sezení na židli u počítače. Jejich provedení je v různých designových barvách, proto se nemusíte bát si ji vzít s sebou do kanceláře. Spíše dejte pozor, aby si ji kolegové příliš často nepůjčovali.

Jak se na balančních podložkách cvičí

Cvičení na balanční podložce je snadné a zábavné, některé podložky jsou vybaveny madly, sloužící jako opora při cvičení. Cviků, které na nich můžete provádět je mnoho, jsou určeny na procvičení různých částí těla a upravení stability páteře a pánve.

Obsah obrázku interiér, stůl, vsedě, štětec

Popis byl vytvořen automaticky

Nejvíce používané cviky

  1. Výpad

Postavte se na jednou nohou na podložku, s pokrčeným kolenem do pravého úhlu, chodidlo umístěte tak, aby přiléhalo všemi body na celou podložku. Narovnejte páteř a v této pozici chvíli vydržte, dýchejte a vnímejte svaly celého těla. Poté se opět narovnejte na podložku a totéž udělejte s druhou nohou. Tento cvik opakujte 10x po sobě.

  1. Holubička

Postavte se na balanční podložku oběma nohama, narovnejte se, chvíli dýchejte a soustřeďte se, poté se předkloňte a jednu nohu zvedněte nahoru dozadu a snažte se udržet nohu i trup v jedné rovině co nejdéle to půjde, vydržte v této pozici. Poté totéž udělejte i s druhou nohou. Cvik opakujte 5x za sebou.

  1. Podřep

Postavte se zpříma na balanční podložku, tak aby vaše chodidla plně doléhala na povrch. Pomalu jděte do podřepu, až do bodu, kdy bude vaše stehno s lýtkem svírat pravý úhel. Ne až k zemi, jako při obvyklém dřepu. 

Chvíli takto vydržte a poté se znovu narovnejte do výchozí pozice. Cvik slouží k procvičení pánve a zpevnění kloubů dolních končetin, opakujte jej 20x.

Balanční podložka slouží nejen jako cvičební nástroj, ale především jako prevence zranění páteře a bolestí zad. Zpevňuje celé tělo jak svaly, tak i vazy a šlachy. Formuje postavu, synchronizuje komplexně pohybovou soustavu a napomáhá správnému držení těla. Najdete je např. na stránkách výrobce zn. Lifefit – https://rulyt.cz/.

Předchozí článekPožádejte svou lásku o ruku na Karlštejně
Další článekChraňte vaše schody i zdraví díky praktickým nášlapům