Dobré a kvalitní čokoládě odolá jen málokdo. Překvapením pro mnohé ale bude fakt, že není třeba se příliš přemáhat a čokoládě se snažit vyhýbat. Taková, která obsahuje velký podíl kakaa a není plná přidaného cukru, je navíc zdraví prospěšná. Víte, kolik čokolády se u nás za jediný rok zkonzumuje a čemu všemu může čokoláda pomoci?

Kvalita nad kvantitu

Čokoláda je oblíbenou potravinou napříč světem. Ani my, Češi, nezůstáváme v její konzumaci pozadu a průměrně jí ročně zkonzumujeme asi 6 kilo. Aby našemu tělu dodávala benefity, nesmí se jednat o tu naplněnou cukry a ztuženými tuky. Zdraví prospěšná tak bude jedině tehdy, pokud sáhneme po té nejkvalitnější hořké. Co našemu tělu dodá? Čokoláda dokáže ve zkratce bojovat proti volným radikálům – to znamená, že může tělu pomoci přecházet některým nemocem. Kakao, kterým je právě čokoláda tvořena, totiž obsahuje řadu antioxidantů, které mají za úkol volné radikály a jejich aktivitu neutralizovat. Další látky, které v sobě kakao obsahuje, zase působí pozitivně na srdce a tlak. Kakaem nabitá čokoláda má mít pozitivní vliv i na kognitivní funkce nebo hladinu cholesterolu. Tahle hořká pochoutka nabízí tělu i doplnění železa, hořčíku, mědi nebo manganu. Stojí tak za to vybírat mezi kvalitními čokoládami a dopřát svým chuťovým buňkám i celému tělu to nejlepší. 

Kde sehnat tu nejlepší čokoládu?

Jako u složení všech ostatních potravin, i zde platí, že méně je více. Pokud tak chcete vyzkoušet chuť i přínosy zdravé čokolády v praxi, vybírejte takovou, jejíž etiketa bude obsahovat co nejméně složek. Zatímco podíl kakaa by měl tvořit alespoň 85 % čokolády, přidané cukry by se v ní objevovat neměly. Na kvalitní hořkou čokoládu narazíte pod značkou Mountain Gorilla Coffee. Na eshopu tak najdete takovou čokoládu, která neobsahuje žádná barviva, chemická dochucovadla nebo jiné látky, které nemají v dobré čokoládě co dělat. Takovou pochoutku pak můžete s čistým svědomím zařadit do vašeho jídelníčku – nezapomínejte ale, že i přes všechny zdravotní benefity je vysoce kalorickou potravinou. Množství čokolády, které zkonzumujete, by tak mělo zapadat do zbytku vašeho jídelníčku a nepřevyšovat váš výdej. 

Předchozí článekOmezení padají, cestování nabírá na obrátkách. Kam vyrazíte?
Další článekCo by nemělo chybět v domácí kardio zóně?